vrijdag 13 oktober 2017

Wonen in Rotterdam

Rotterdam is booming, staat bovenaan in alle populaire en hippe lijstjes, dus tja, dan wil iedereen in Rotterdam wonen. En dat is te merken: de prijzen stijgen de pan uit. Zes jaar geleden verkocht ik mijn appartement in Blijdorp voor 150.000 euro, nu had ik daar tegen de twee ton voor kunnen krijgen. Zelfs de huizen in mijn 'gewone' buitenwijk (waar ik heel fijn woon) gaan voor 20.000 euro boven de vraagprijs weg. Bi-zar! Dus wat moet je, als je toch heel graag in Rotterdam wil wonen maar niet te veel wil of uitgeven? 


De tip: kijk eens in een wijk verderop. Of op Zuid. Ook daar vind je jaren '30 huizen, voor een flink lagere prijs. Ik werk zelf in de Afrikaanderwijk, net achter de Kop van Zuid: een multicultiwijk, maar er is ook veel nieuwbouw en dat zijn goede, ruime huizen. En met de metro sta je zo in het centrum. 
Maar kijk eerst eens op de website WoneninRotterdam.nl, waar je tips vindt (ook over nieuwbouwprojecten) en je kunt per wijk zoeken. Huur én koop. De site geeft ook een beschrijving van de wijken en verwijst je naar Funda voor het bestaande huizenaanbod. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten