woensdag 21 juni 2017

Niet alleen voor prima ballerina's

Vroeger was ik al gefascineerd door tule. Wat wilde ik graag ballerina zijn. Maar ja, ik zat op hockey en mijn stevige Hollandse pootjes zouden nooit het podium halen. Gelukkig hoef je geen prima ballerina te zijn om in een tulen rokje te lopen. In Rotterdam-Noord is er nu zelfs de eerste tutu winkel van Nederland. Een tutu is een kort wijd uitstaand rokje gemaakt van tule. Ooit ontstaan vanuit het ballet en nu veel gedragen bij dansvoorstellingen, carnaval en andere verkleedfeesten. De meest beroemde tutu is waarschijnlijk de witte tutu die Carrey Bradshaw draagt in de serie ‘Sex and the City’.


Tutu Tule begon vorig jaar begonnen als webwinkel vanuit de logeerkamer. Het bleek een doorslaand succes en al snel moest er gezocht worden naar een grotere werkruimte. Deze hebben ze gevonden in een winkelpandje aan de Tollensstraat 46c in Rotterdam, vlakbij het Noordplein. Naast tutu’s kun je bij Tutu Tule ook terecht voor petticoats en prachtige tule rokken voor feestelijke gelegenheden zoals bruiloften. Op de website staat een gewéldig rood tulen rokje met witte stippen. Echt te leuk. Enjoy!


1 opmerking:

  1. Hi Nathalie, ik zie je blog nu pas, wat leuk. Even een update: Tutu Tule is verhuisd naar Zaagmolendrift 4 in Rotterdam.

    BeantwoordenVerwijderen