dinsdag 1 augustus 2017

Ik werk in Rotterdam (fotoblog)

Op een zonnige middag op de fiets maakte ik foto's van een aantal plekken waar ik ooit werkte. Ik bof! Alle kantoren zaten op fantastische locaties, dichtbij het water. In het Scheepvaartkwartier (foto 2 en 3) werkte ik bij een tijdschrift dat nu helaas niet meer bestaat. Het was mijn eerste baan en wat had ik het daar leuk. In de zomer lekker lunchen op de kade. Daarna werkte ik bij een pr-bureau naast de Brienenoordbrug (heb ik nu even geen foto van). Toen ik terugkeerde naar de journalistiek kwam ik te werken op de Kop van Zuid, bij Nieuwsblad Transport. Iedere heipaal van De Rotterdam (het grote gebouw naast de Erasmusbrug) heb ik er in hóren gaan. Ook bijzonder waren altijd de cruiseschepen die voor ons kantoor aanlegden. Lag er opeens een drijvend flatgebouw voor je raam! Een paar jaar geleden verhuisde onze redactie een stukje verder zuidwaarts, maar ook nu geniet ik van een bijzonder mooi uitzicht op de Maashaven met in het voor- en najaar prachtige lucht en ondergaande zon aan het eind van de middag. Met de metro voor de deur en een route door de stad, kan ik zeggen dat het prettig werken is in Rotterdam! 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten