vrijdag 12 september 2014

De Rotterdammer

Nederland is maar klein, maar tóch (het is echt zo), merk je verschil tussen de inwoners van de ene en de andere stad of streek. Als echte Rotterdamse heb ik dat, in de jaren '90 wonend in Tilburg voor mijn studie, vaak ondervonden. Zo schijn ik net iets harder te praten dan Brabanders, en mijn accent valt daar erg op. Als je een Rotterdammer spreekt, weet je direct wat je aan hem hebt. Kenmerkend voor de Rotterdammer is: hard werkend, niet lullen maar doen, direct, eerlijk, en trouw. Ik vind dat wel fijn. Je weet je precies wat je aan ze hebt. Eerlijk en ook recht door zee. Dat zouden meer mensen moeten doen. Rotterdammers houden ook wel van een flinke portie zelfspot. De humor komt bij de Rotterdammers dan ook altijd even om de hoek kijken. Maar het zijn ook hele normale nuchtere mensen. Alles moet worden teruggebracht tot normale proporties. De kreet, doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg, gaat voor de Rotterdammers zeker op. Met een Rotterdammers weet je altijd precies wat je aan ze hebt.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten