dinsdag 22 maart 2016

Shoppen en eten op CS

Het komt geregeld voor dat ik om kwart over 8 's ochtends al loop te winkelen.... Op het vernieuwde Centraal Station van Rotterdam. Dan kom ik daar aan om naar mijn werk te gaan en dan zie ik gelijk allemaal leuke spulletjes: er zit een Hema, een Sissy-Boy, een Etos (altijd handig), ICI Paris XL, Rituals, een mooie bloemenzaak, de patisserie van Dudok, een winkel vol accessoires... En op de terugweg naar huis ruik ik allemaal lekkere happen om me heen. Broodjes, döner, hamburgers...  Echt om te kwijlen en natuurlijk ga ik wel eens voor de bijl. Nou goed, er gaat dus omstreeks deze tijd wat veranderen in het aanbod.


Eerst het meest spectaculaire: aan de 'achterkant' waar nu nog de AH to Go zit, komt een boerderij!!!! Echt, hoe gaaf is dat?! Uit Je Eigen Stad, een stadsboerderij van Rotterdamse origine opent in juli. Er wordt geen eigen akker aangelegd, wel komen er bomen en marktkramen op het pleintje om treinreizigers enthousiast te maken voor stadslandbouw. Het wordt rauw, met beton en hout, en met een eetwinkel waarin het lekkerste van 010 te koop is. Bier van kaapse Brouwers, Zeemansboter (pindakaas), Man met Bril koffie en verse sapjes van Sajoer.

De Broodzaak binnen het station is verdwenen en daar zit nu The Hen House. Gezonde fastfood met kip, maar ook gewoon kip met patat en appelmoes. Het is de eerste vestiging van deze nieuwe keten.
In mei opent Enoki, voor licht en verantwoorde salades en yoghurtgerechten.

De boel blijft dus in beweging op het station. Maar daar is het ook een station voor!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten