vrijdag 14 april 2017

Beregoed restaurant


Deze week heb ik gegeten in het vernieuwde Beren restaurant. Deze keten is wel het meest Rotterdamse restaurant van de stad. De eerste Beren restaurants ontstonden in Rotterdam en van hier uit verovert het concept de rest van Nederland. Het restaurant op het Schouwburgplein is een paar panden opgeschoven en compleet gerestyled. Er is nu een lekker groot terras (wel 200 stoelen) met zon tot in de avond.


En ik weet niet hoe jij het ervaart, maar ik eet nog lekkerder als de omgeving er een beetje leuk uitziet. Nou, dat is hier zeker het geval: een bakstenen muur, zwart metaal, een grote bar, een open keuken, leuke bankjes en natuurlijk zie je her en der nog een beer. Hip, maar niet te (je hoeft geen hipsterbaard te laten staan om binnen te komen), je kunt er ook gewoon met je oma of met kinderen gaan eten. Maar ook voor jong volwassenen is het gewoon een prima plek: lekker na het werk wat eten, of voordat de film begint (de bioscoop bevindt zich op hetzelfde plein).


Ook de menukaart is aangepakt. De aloude klassieker saté (kip of varken) is natuurlijk gebleven, en de spareribs en de berenburger ook, maar er is nu ook pulled pork, een New York hotdog, scampi's, gerookte zalm, salades... Er is voor iedereen wat lekkers. Maar kijk uit: ze doen hier niet lullig over de porties! Het lekkerste, mijn limoncello tiramisu, kreeg ik dus niet meer helemaal op (echt goddelijk lekker!). Het eten krijg je op een stoere plank. Als voorafje kun je ook een plank met lekkere tapas krijgen. En het bier is van een lokale brouwer. Nice! Ik kom zeker terug!







Geen opmerkingen:

Een reactie posten