donderdag 14 augustus 2014

Voor het lekkerste ijs

Het is zomer, dus tijd voor ijs. Maar als ik naar buiten kijk... Brrr! Maar goed, mooie dagen komen er vast weer, voordat het echt herfst wordt. In Rotterdam is er de laatste jaren vooral aandacht voor de IJssalon op de Meent. Prima ijs, hoor, maar ik ga zelf het liefst naar Capri, op een hoekje in de Karel Doormanstraat. Dit familiebedrijf zit er al 50 jaar! Dus net wat authentieker, daar hou ik van. En met een leuk terrasje in de zon. Ze hebben 40 smaken, variërend van de usual suspects als aardbei en vanille tot het wat meer exotischer zuppa Inglese, bacio bianco en mandorlato (mijn persoonlijke aanrader, amandel!). En alles vers gemaakt. 'We doen niet aan gekke populaire smaken als red bullijs',  aldus de eigenaar. Daar moet ik persoonlijk ook niet aan denken.

Trek gekregen? Karel Doormanstraat 334, iedere dag geopend van 11.00 tot 00.00 uur 's nachts (op maandag vanaf 12.00 uur!). In de wintermaanden gesloten, zoals het hoort bij Italiaanse ijssalons.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten